معایب ارایه کوپن تخفیف چیست؟

معایب ارایه کوپن تخفیف چیست؟

کد تخفیف دارای مزایای زیادی است، اما در استفاده از آن باید به نکاتی توجه داشته باشیم پس با کوتخفیف همراه باشید:

  1. ایجاد هزینه برای کسب و کار: کوپن های تخفیف، دارای بار مالی برای کسب و کارها هستند. کاهش حاشیه سود ممکن است در دراز مدت برای یک بیزینس مشکلاتی را ایجاد کند؛
  2. عدم خرید مشتریان بدون دریافت تخفیف: کد تخفیف یک انتظار غیر اصولی در مشتریان به وجود می آورد. آنها خرید خود را به تاخیر می اندازند تا یک کد تخفیف به دست آورند. عادت کردن مشتری به کد تخفیف باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد؛
  3. عدم وجود استراتژی در تحویل کد تخفیف: در برخی از مواقع کسب و کارها، استراتژی مشخصی برای تحویل کد تخفیف ندارند. این موضوع موجب می شود تا مشتریانی که به هر دلیلی کد تخفیف به دست نمی آورند، ناراضی شوند؛
  4. آسیب به اعتبار برند: هر چند تخفیف توجه ها را به یک برند جلب می کند، اما برندی که همیشه تخفیف های 40 تا 50 درصدی بر روی محصولات یا خدماتش می دهد به مرور زمان اعتبار خود را از دست می دهد.
  5. عدم رضایت رقبا: زمانی که یک کسب و کار تخفیف می دهد، رقبا نیز ممکن است برای عقب نماندن از رقابت به ارایه تخفیف هایی بپردازند. اگر این تخفیف موردی باشد مشکلی پیش نمی آید، اما اگر دو یا چند کسب و کار وارد رقابت در تخفیف کالا یا خدمات شوند، مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.
    به همین دلیل در ارایه کد تخفیف علاوه بر شرایط خود باید به وضعیت رقبا نیز توجه کرد.

چگونه کد تخفیف بسازیم؟

ما در این قسمت در نظر داریم به شما به طور کامل آموزش قراردادن یک کوپن تخفیف در ووکامرس را آموزش دهیم. این قسمت شامل ۳ مرحله می باشد.

این یک قسمت یک قسمت از سری قسمت های آشنایی با ووکامرس است پس برای آشنایی بیشتر با ووکامرس و چگونگی ایجاد یک کوپن تخفیف با ما همراه باشید.

۱) جزئیات همگانی ایجاد کد تخفیف در ووکامرس

برای ایجاد یک کوپن تخفیف در سایت وردپرسی، گزینه ووکامرس را از منو صفحه پیشخوان انتخاب می کنیم.

در اینجا روی گزینه کوپن و سپس ایجاد کوپن کلیک میکنیم.

نام کوپن تخفیف:

این همان کد تخفیف است که شامل اعداد و حروف است.

توضیحات کوپن تخفیف:

چه دلیلی برای این کد تخفیف دارید؟ اعیاد؟ تعطیلی؟ سالگرد؟ و حتی مدت زمان استفاده از آن.

نحوه تخفیف:

  1. تخفیف درصدی: این کد تخفیف به صورت درصدی روی سبد خرید ارائه داده خواهد شد. یعنی وقتی مشتری یک میزان خریدی و انجام دهد این میزان درصد از تمامی محصولات داخل سبد خرید کاسته خواهد شد.
  2. تخفیف ثابت سبد خرید: با انتخاب این گزینه شما مبلغی و انتخاب می کنید که در انتها بدون توجه به میزان خرید مشتری از سبد خرید مشتری، هزینه این مقدار ثابت کم شود.
  3. تخفیف ثابت محصول: این گزینه همانند قسمت دوم است ولی با این تفاوت که به جای اعمال روی سبد خرید این گزینه روی محصول اعمال می شود.

مبلغ کوپن تخفیف:

حالا بعد از این که نوع تخفیف را مشخص کردیم باید مشخص کنیم که اگر نوع تخفیف ما درصدی است چند درصد باشد و اگر عددی و مبلغی است بر اساس تنظیمات واحد پولی ووکامرس چقدر بنویسیم.

اجازه حمل و نقل رایگان :

این گزینه این امکان و در اختیار مشتری قرار میده که اگر مایل بود علاوه بر میزان تخفیفی که به هر صورتی در اختیار مشتری قرار می دهد آیا حمل و نقل رایگان را نیز در اختیار مشتری قرار دهد؟

اگر این گزینه را فعال کرید جزئیات حمل و نقل کالا نیز برای شما نمایش داده میشود که می توانید آن را نیز فعال کنید.

تاریخ انقضا کوپن تخفیف:

و در نهایت باید مدت زمانی که کد تخفیف شما فعال است را در این قسمت وارد کنید.

با پایان یافتن مهلت ارائه کد تخفیف، محصولات به همان قیمت سابق در اختیار مشتری قرار میگیرد.

۲) محدودیت های دسترسی استفاده از تخفیف در ووکامرس

در این قسمت یک سری دسترسی های خاصی برای استفاده از کد تخفیف تعریف می کنیم.

حداقل هزینه کدتخفیف :

با استفاده از این گزینه می توانید در نظر داشته باشین که حداقل هزینه ای که باید مشتری جهت بهره بردن از تخفیف پرداخت کند چقدر باشد.

مثلا اگر شما حداقل میزان خرید و ۵۰ هزار تومان در نظر بگیرید تازمانی که مبلغ سبد خرید مشتری به ۵۰ هزار تومان نرسد امکان اینکه از کد تخفیف استفاده کند نخواهد بود.

حتی اگر میزان هزینه پرداختی ۴۹۹۰۰ تومان باشد.

حداکثر هزینه کد تخفیف:

درست مانند حالت قبلی ولی با این تفاوت که ما در این حالت مبلغی را به عنوان حداکثر هزینه در نظر می گیریم.

به این معنی که هزینه ای که مشتری بابت پرداخت خرید محصول پرداخت می کند بیشتر از میزان حداکثری باشد که ما تعیین می کنیم نباشد.

یعنی اگر مبلغ ۵۰ هزار تومان را در نظر بگیریم به عنوان مبلغ حداکثر اگر کاربر جمع مبالغش از ۵۰ تومان بیشتر شود قادر به استفاده از کد تخفیف نخواهد بود.

استفاده فردی:

امکان استفاده از چند کد تخفیف به صورت همزمان برای یک محصول وجود نخواهد داشت.

به این صورت شما میتوانید چندین کد تخفیف را به صورت جداگانه در سایت خودتان منتشر کنید.

به جز محصولات فروش ویژه:

منظور از این قسمت محصولات “حراج سایت “هستند. به این صورت مشتری سایت شما نمیتواند برای این محصولات کد تخفیف را در نظر بگیرد.

در صورتی که تیک این گزینه را زدید امکان استفاده از کد تخفیف برای این محصولات را منقضی کرده اید.

محصولات: 

با استفاده از این گزینه شما می توانید کوپن تخفیف را به یک محصول یا چند محصول خاص محدود کنید.

به جز این محصولات:

در این گزینه شما می توانید نام محصولات که نمی خواهید آن ها جز این دسته از تخفیفات قرار بگیرند را وارد کنید.

در این صورت کد تخفیف برای آن محصول خاص فعال نمی شود.

دسته های محصولات:

شما می توانید فقط یک دسته بندی خاص را برای اعمال کد تخفیف در نظر بگیرید.

با انتخاب دسته بندی های خاص خودتون، هر محصولی که در این دسته بندی قرار بگیرد از ویژگی کد تخفیف بهره مند خواهد بود.

به جز این دسته:

این گزینه کاملا برعکس حالت قبلی است یعنی دسته بندی هایی که نمیخواهید جز تخفیف قراربگیرند را انتخاب میکنید در این صورت کد تخفیف برای آنها در نظر گرفته نخواهد بود.

محدودیت ایمیل: 

با استفاده از این گزینه ایمیل مشتریانی که نمی خواهید از کد تخفیف شما بهره مند شوند را وارد می کنید.

در این صورت شخص با این ایمیل نمی تواند از کد تخفیف وارد شده بهره مند شود.

۳) محدودیت استفاده کوپن تخفیف ووکامرس

شما در این قسمت می توانید محدودیت هایی را برای تعداد استفاده و نحوه استفاده برای هر مشتری در کد تخفیف ووکامرس وجود دارد را مدیریت و شخصی سازی کنید.

محدودیت استفاده از کوپن تخفیف: 

  • این گزینه برای زمانی است که شما مشخص می کنید چه تعداد از افراد از کوپن تخفیف استفاده کنند.
  • مثلا گاهی اوقات بعضی از تبلیغات برای جذب مشتری میگویند فقط به ۱۰ نفر اول این کد تخفیف صورت می گیرد.
  • این عدد ۱۰ را فقط در این قسمت میتوان وارد کرد که نفر ۱۱ نتواند از این گزینه استفاده کند.
  • ولی اگر شما می خواهید این کد تخفیف تا زمانی که تاریخ انقضا آن به پایان نرسیده برای همه اعمال شو باید این گزینه را خالی بگذارید.

محدودیت استفاده به ایکس مورد:

این مورد به این معنی است که کد تخفیف فقط به تعداد محدودی از اقلام در سبد خرید اعمال می شود.

مثلا اگر شما عدد ایکس را روی عدد ۴ قرار دهید و مشتری تعداد ۸ محصول را انتخاب کرده باشد. این کد تخفیف فقط روی ۴ محصول ابتدایی سبد خرید اعمال خواهد شد.

محدودیت مصرف برای هر کاربر:

این حالت به این معنی است که هر کاربر می تواند چند بار از یک کد تخفیف استفاده کند.

اگر شما این عدد را روی یک قرار دهد یعنی مشتری فقط یک بار می تواند از این کد تخفیف در سبد خرید خود استفاده کند.و برای دفعات بعدی امکان استفاده از این کد تخفیف وجود نخواهد داشت.

با توجه به تمامی موارد ذکر شده، شما می توانید وارد صفحه خرید محصول شوید.و با وارد کردن کد تخفیف از درستی آن مطمئن شوید.

سخن پایانی

کد تخفیف در کنار پیشنهادهای ویژه فروش (Offer) و سیستم های کش بک یا دریافت پاداش نقدی، ابزارهایی هستند که موجب تشویق بیشتر مخاطبان به خرید می شوند. برای اینکه کدهای تخفیف تاثیرگذاری لازم را بر روی مشتریان داشته باشند باید کسب و کار یک استراتژی مشخص را در پیش بگیرد. استفاده به موقع و در مکان مناسب از کد تخفیف موجب فروش بیشتر و توسعه کسب و کار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید