سئو پیشرفته آسان
یادگیری سئو از پایه تا پیشرفته + ترفندهای حرفه ای ایران فاندر
و به طور کلی، هر چه جستجوگران مدت بیشتری در سایت شما بمانند (معروف به “ Dwell Time ”)، رتبه شما بالاتر خواهد بود. اما اگر مردم روی نتیجه شما کلیک نکنند؟ گوگل سایت شما را مثل یک سنگ رها می کند. دفعه بعد که در مورد تکنیکی که ایجاد کرده اید (خواه یک نکته رژیم غذایی، هک بهره وری یا سیستم پرورش گوجه فرنگی) بنویسید، آن را نام ببرید. اگر مردم در مورد این موضوعات در Reddit صحبت می کنند، به احتمال زیاد همان عبارات را در گوگل جستجو می کنند. بنابراین در انتخاب قالب دقت کنید تا در آینده مجبور به تعویض آن نشوید.
در سئو داخلی، بهینه سازی محتوا بسیار مهم است؛ چراکه محتوا تاثیر بسیار بالایی در تقویت سئو و کسب رتبه یک سایت دارد. بهینه سازی سایت می تواند در اولین مرحله با اصلاح عناوین و توضیحات متا انجام گردد. این کار با ترفندهای مختلفی قابل انجام است که از آن جمله میتوان به استفاده از کلمات کلیدی در تایتلها، دیسکریپشنها، به کار بردن کلمات کلیک خور مثلا صفات عالی و برترین و غیره اشاره کرد. سئو ویدیوهای یوتیوبی تا حد بسیار زیادی شبیه به فرآیندهایی است که میتوانید آنها را در آموزش سئو نیز بیابید. یوتیوب به عنوان 2امین موتور جستجو بعد از گوگل شناخته میشود و توسط گوگل خریداری شده است.
این پیوند را برای دوستان، خانواده و مشتریان هدف ارسال کنید تا ببینید از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند. اگر از کلمات کلیدی اولیه مشابه رقبای خود استفاده می کنید، همان کلمات کلیدی را خواهید دید. اگر میخواهید کلیدواژههایی را پیدا کنید که ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی بذر شما دارند ، به ذهن انسان نیاز دارید. این یکی تز روش های سئو است که نادیده گرفته شده است ولی کاربرد زیادی دارد. اگر می خواهید در سال 2024 به صفحه اول نتایج گوگل بیاید، تا می توانید زمان بگزارید و SERP را آنالیز و بررسی کنید. حتی متخصصان سئو که تمام زندگی خود را وقف تعیین معیارهای رتبه بندی می کنند، به هیچ عنوان نمی توانند در این مسیر به قطعیت کامل برسند.
از آنجا که ۱/۵ سایتهای دنیا و ایران با وردپرس ساخته شدهاند؛ تصمیم گرفتم سئو سایتهای وردپرسی را آموزش دهم. در ادامه آموزش سئو مبتدی تا پیشرفته میخواهم شما را با نکات مهم سئو وردپرس اشنا کنم. علاوه بر اینکه هسته وردپرس برای سئو بهینه است؛ افزونههای بسیار باکیفیتی برای سئو وردپرس وجود دارد که کار سئو در این سیستم مدیریت محتوا را بسیار راحت میکند. با جستجوهایی مثل این میتوانید افراد را پیدا کنید و باید با آنها ارتباط برقرار کنید و درخواست خود را مطرح کنید. یکی از ترندهایی که سالها است در مجامع سئو بینالمللی روی آن بحث میشود؛ ساخت بکلینک با تولید محتوا است. یعنی در سال اول تمام بکلینکهای رپورتاژآگهی به صفحه اصلی داده شود.
فقط کافی است به شرکت هاستینگ خود تیکت بزنید و درخواست کنید https را برای شما فعال کنند. چنانچه دروس بالا را به دقت مطالعه کرده باشید؛ در وردپرس فقط کافی است نکات را پیادهسازی کنید. بنابراین اگر محتوای شما آمارهای یونیک، دقیق و اختصاصی در این خصوص داشته باشد؛ و البته آن نویسنده از محتوای شما با خبر باشد؛ ممکن است به آمار شما استناد کند. سپس در سالهای بعد با واضح شدن صفحات مهم؛ برای تقویت آن صفحات رپورتاژ میگیریم. مثلا استراتژی یک تیم فوتبال که تازه به دسته بالاتر آمده است این است که در سال اول تیم را در لیگ حفظ کند و در سالهای بعد به فکر وسط جدول باشد و مثلا در سال پنجم به فکر کسب سهمیه باشد.
بنابراین امکانات زیادی برای نوشتن مقاله در اختیار شما قرار میدهد. اگر یادتان باشد در فصل آموزش تولید محتوا؛ به صورت کامل نحوه نوشتن مقالات سئو شده را توضیح دادم. در فصل سئو تکنیکال توضیح دادم در صورتی که آدرسهای سایتتان قبلا با http ایندکس شدهاند چه کاری باید انجام دهید. گواهی SSL برای https شدن سایت یکی از فاکتورهای کوچک رتبهبندی است. بنابراین اگر صفحات سایتتان هنوز آماده ایندکس شدن نیست؛ وارد تنظیمات وردپرس شوید و با یک کلیک تمام صفحات سایت را نوایندکس کنید. در بعضی از شبکههای اجتماعی میتوانید بکلینک مستقیم بسازید و در بعضی دیگر به صورت غیر مستقیم بکلینک بسازید.
توضیحات متا باید منحصربهفرد و جذاب باشند که افزایش کلیک بر روی سایت شما را منجر شود. سپس، صفحه اصلی سایت را در یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Semrush قرار دهید . هر نوع اقدامی که به بهتر شدن رتبه سایت شما در گوگل کمک کند، سئو و بهینه سازی سایت نام دارد. متا دیسکریپشن نیز بایستی یک توضیح کلی اما کوتاه از محتوای شما به کاربران ارائه کند. در صورتی که محتوا شما متا دیسکریپشن مناسبی داشته باشد، امکان کلیک کردن روی آن افزایش می یابد.
توصیه میشود که کلمه کلیدی اصلی خود را در عنوان صفحه قرار دهید به کار ببرید؛ چراکه کاربران در موتور جستجو آنها را سرچ میکنند و در نتیجه احتمال مشاهده و پیشنهاد مقالات شما بیشتر خواهد بود. برنامه نویسی و کدها در طراحی سایت یکی از مهمترین موضوعات برای افزایش سرعت این پلتفرمها هستند. برای درک اهمیت سرعت سایت بهتر است بدانید آمازون هر 100 میلی ثانیه تاخیر در لود شدن سایت را علت کاهش فروش یک درصدی این فروشگاه بیان کرده است. از سوی دیگر سرعت سایت برای کاربرانی که چندین نتیجه جستجو را باز میکنند و به سراغ سریعترین تب میروند نیز مهم است و از این طریق ترافیک را افزایش میدهد. به طور کلی میتوان گفت که در سئو تکنیکال، استراکچر و پایه سایت را برای نتیجه گرفتن از اقدامات سئو داخلی و خارجی میسازیم.
و در نهایت، باید آن ها را به فهرست خود اضافه کند؛ پایگاه داده ای از تمام محتوایی که در وب پیدا کرده است. به این ترتیب، الگوریتم آن می تواند نمایش وبسایت شما را برای پرس و جوهای مرتبط در نظر بگیرد. همانطور که از اسمش پیداست، به عناصر فنی و تکنیکالی می پردازد که بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. ما این جنبه های تکنیکال و نحوه تأثیر آنها بر عملکرد سایت شما را بررسی خواهیم کرد. در بخش آموزش سئو، آشنایی با ساختار سایت بسیار مهم است تا بتوانید درک کلی از اقدامات سئو داخلی داشته باشید. منظور از ساختار سایت در سئو، به معنای اجزای سازمان دهی شده سایت شما هستند که میتوانند صفحات، پستها، طبقه بندیها، دستهها، برچسبها و urlهای آنها باشد.
بدین جهت حتماً از نامگذاری صحیح URL تمام صفحات سایت خود اطمینان حاصل نمایید. فراموش نکنید که هر صفحه باید یک URL جداگانه داشته و بهصورت تکراری به کار برده نشود. سئو کلاه خاکستری در مرز بین دو روش قبلی قرار دارد و از ترکیبی از تکنیک های سئو کلاه سفید و سیاه استفاده میکند. انواع مختلفی از دورههای آموزشی سئو در بستر اینترنت وجود دارد که هر کدام شرایط و ویژگیهای مخصوص به خود را دارند. اما وظیفه ما به عنوان یک فردی که قصد یادگیری سئو را دارد، مقایسه شرایط دورهها و رزومه کاری مدرس این دوره است.
در طول آموزش کاربردی سئو وب سایت، شرکتکنندگان نحوه انجام ممیزی وب سایت، تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی داخلی صفحات، تولید و بارگذاری محتوا، ساخت لینک و بهینه سازی عملکرد وب سایت را یاد میگیرند. آنها همچنین یاد میگیرند که چگونه از ابزارهای سئو برای نظارت بر ترافیک وب سایت، بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل دادههای وب سایت استفاده کنند. یکی دیگر از ایراداتی که میتوان به الگوریتمهای گوگل وارد کرد این است که همیشه میتوان با روشهایی، در نتایج آنها دستکاری کرد. به طور معمول، باید محتوای با کیفیت در جایگاه نخست نتایج جستجوی گوگل قرار گیرد، ولی همیشه این اتفاق نمیافتد و این اتفاق میتواند تغییر کند و دستکاری شود. در مواردی پیش آمده که یک وب سایت با محتوای بیکیفیت در جایگاهی بالاتر از سایت رقیب خود که محتوای باکیفیتتری داشته، قرار گرفته است. البته باید اشاره کنیم که تمامی موتورهای جستجو از جمله گوگل هر روز در حال آپدیت شدن بوده و به سمت بهتر شدن و رفع اشکالات حرکت میکنند.
تمامی این موارد باعث به وجود آمدن صفحات زامبی و در برخی مواقع کنیبالیزیشن در سایتتان می شود. علاوه بر این استفاده بدون برنامه از برچسب ها می تواند به صفحات زامبی سایت شما اضافه کند. در محتوا " زامبی پیج چیست؟ " به صورت کامل در این مورد صحبت کرده ایم. در مطلب " چگونه تولید محتوا کنیم؟ " به شما یاد داده ایم که چطور یک محتوای خوب بنویسید. تحلیل Link Intersect یه روش هوشمندانهست که بهت کمک میکنه بفهمی چه سایتهایی به رقبای تو لینک میدن ولی به سایت تو نه. یعنی میتونی سایتهایی رو پیدا کنی که به سایتهای مشابه تو اعتماد کردن و احتمالاً میتونن به تو هم لینک بدن.
تا این قسمت از مطلب، اولین قدم را برای یادگیری سئو برداشتهاید و با مفهوم اولیه و زمان لازم برای یادگیری آن آشنا شدید. در ادامه اهمیت یادگیری سئو وبسایت را از دیدگاه کسب و کار بررسی میکنیم. همانطور که در فصل قبل اشاره کردیم، تگ عنوان و توضیحات متا یک صفحه مکان خوبی برای قرار دادن کلمه کلیدی اصلی شما است. نگاهی سریع به نتایج جستجو، به شما میگوید که همیشه به این موضوع توجه کنید تا به اشتباه کلمات کلیدی نادرست را بهینه سازی نکنید. از سوی دیگر، برخی از عوامل رتبه بندی تایید شده تنها تاثیر بسیار کمی بر رتبه بندی دارند. مفهوم سئو داخل صفحه و سئو خارج صفحه به مجموعه فعالیتهای سئو گفته می شود که در داخل یا خارج سایت انجام میشوند.
و به همین دلیل است که بهینه سازی سایت شما برای CTR ارگانیک بسیار مهم است. این الگوریتم جدید ML به گوگل اجازه می دهد تا نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجو را به دقت اندازه گیری کند. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، کلمه کلیدی “مطالعه موردی SEO” بسیار کمتر از “سئو کلاه سفید” رقابتی است. پس در ادامه با مقاله تکنیک ها و روش سئو سایت 2024 همراه ما باشید. کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اند. یکی از مواردی که 99% متخصص یا کارشناسان سئو از آن براحتی عبور می کنند، آنالیز صفحه اول گوگل یا همان SERP است.
پس خودتان را در منابع مختلف غرق نکنید و در ادامه با ما همراه شوید! به طور کلی استفاده از ریپورتاژ آگهی علاوه بر دو مزیت بالا، کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. به همین منظور دوره سئومستر را رونمایی کرده و سعی کردیم تا بهترین اطلاعات و به روزترین مطالب را در آن برای شما آماده نماییم. تا شما بعد از شرکت در دوره سئومستر به هیچ دوره دیگری نیاز پیدا نکنید. از بزرگترین مزیتهای دوره سئومستر آپدیت همیشگی و مادام العمر دوره میباشد و شما برای همیشه به دوره و فایلها دسترسی خواهید داشت. درست یا اشتباه بودن این مطالب مشخص نیست و میتواند گاهی اوقات یک باور اشتباه یا روش منسوخ شده را در ذهن شما ایجاد نماید که در نهایت منجر به تباهی سایت شما گردد.
با اینکار رباتهای گوگل عادت میکنند و هر روز راس ساعت برای ایندکس صفحات جدید وارد سایت میشوند. البته در عدد ۱۰۰۰ نکته خاصی نیست؛ اما معمولا مقالهای که کمتر از ۱۰۰۰ کلمه باشد؛ ممکن است بار محتوایی مناسبی نداشته باشد. علاوه بر نکاتی که در آن فصل آموختید؛ نکات زیر را هم در سایت محتوا محور پیادهسازی کنید. در ساختارسازی سایتهای محتوا محور ۲ فاکتور بسیار مهم را باید مورد توجه قرار دهیم. کار بعدی شما یافتن و ساختن کلمات کلیدی لانگتیل برای آن حوزهها است.
از جنبه دیگر، ایجاد لینک داخلی به توقف بیشتر کاربر در سایت شما و بازدید او از دیگر صفحات نیز کمک میکند. اجرای روش قبلی یعنی انتشار تحقیقات شخصی انجام شده و یا نتایج نظرسنجیهای اختصاصی، برای همه افراد امکانپذیر نیست. چه بسا بسیاری از کسب و کارها اصلاً نمیتوانند مرتبط با حوزه کاری خود، اطلاعات جدید یا تحقیقاتی را انتشار دهند و از این طریق بک لینک دریافت کنند. از این رو میتوان از روشهای راحتتر دیگری مثل وبلاگنویسی مهمان برای ایجاد بک لینک استفاده کرد. نوشتن یک پست مهمان هیچ هزینهای ندارد و زمان بسیار کمی را از شما میگیرد.
فراموش نکنید که هر انکر تکست فقط یک بار به کار برده شود و آن را بهصورت تکراری استفاده نکنید. برای طبیعیتر جلوه دادن این لینکسازی بهتر است که در هر کدام از دامنههایی که خریداری کردید، علاوه بر لینک به سایت اصلی خود، به سایتهای معتبر و مرتبط دیگری نیز لینک بدهید. قرار نیست که از هر محتوایی که در سایتهای شبکه وبلاگ خصوصی منتشر میکنید به سایت اصلی خود لینک دهید، بلکه انتشار بعضی از محتواها را فقط برای معتبر کردن آن سایت نزد گوگل انجام دهید. یعنی یک محتوای با کیفیت انتشار دهید و به یک سایت معتبر دیگر لینک داده (لینک خارجی) و به سایت خود لینکی ایجاد نکنید. خوانندگان را درگیر محتواهای خود کنید و کاری کنید که آنها هر چه بیشتر در سایت شما باقی بمانند؛ زیرا گوگل به خوبی میفهمد که کاربران چقدر زمان را در صفحات سایت صرف کردهاند. همانطور که میدانید رسیدن به رتبه یک نتایج جستجوی گوگل کار بسیار سختی است و از اهمیت فوقالعادهای در دیجیتال مارکتینگ برخوردار میباشد، زیرا میتواند میزان ترافیک و فروش یک سایت را متحول کند.
در آخرین مرحله، بیاد داشته باشید که باید از صفحات قبلی خود به صفات جدید، لینک بدهید. نکتهی بسیار حائز اهمیت این است که هیچ جایگزینی برای ایجاد لینک وجود ندارد. لینک و بک لینک ، از جمله عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار برای گوگل بهشمار میروند. بدون استفاده از لینکهای باکیفیت، بهاحتمال بسیار زیاد صفحت شما در نتایج جستجو رتبه ی مناسبی نخواهند یافت؛ حتی اگر از مفیدترین مقالات استفاده کنید و یا سئو پیشرفته را به بهترین شکل اجرا نمایید. همانطور که گفتیم سئو سایت یکی از مهمترین عوامل موفقیت کسب و کارهای تحت وب است.
Invisible text (متن های سفید یا همرنگ در سایت) و Keyword stuffing (تکرار بیش از حد کلمات کلیدی) نمونه هایی از انجام این مدل سئو هستند. ایندکس را همانند یک کتابخانه بزرگ فرض کنید که کتابدار آنجا می تواند کتابی (یک صفحه وب) که دقیقاً به دنبال آن هستید را پیدا کرده و به شما پیشنهاد دهد. شما کاربران میتوانید از طریق این لینک، اقدام به مشاهده لیست آپدیتهای گوگل نمایید. این آپدیت در طول مدت تقریبا 26 روز برای هسته گوگل انجام شده و شامل تنظیمات دورهای برای الگوریتمهای آن است. بهبود ارتباط و کیفیت صفحات و نتایج گوگل از جمله اهداف این آپدیت هستند.
الگوریتم پنگوئن از دیگر الگوریتمهای مهم گوگل است که از ماه آوریل 2012 به عنوان یکی از دستورالعملهای گوگل معرفی شد. این الگوریتم تمام تمرکز خود را بر روی لینکهای سایت و بک لینکهای آن قرار داده است تا به شناسایی لینکهای اسپم و جلوگیری از فریب گوگل کمک کند. الگوریتم پاندا از سال 2011 برای جلوگیری از کپی برداری روی کار آمده و از آن زمان بازار کار تولید انواع محتوا و بازاریابی محتوا بسیار داغ شده است. از این رو برای آن که به جایگاه مطلوبی در نتایج گوگل برسید به هیچ عنوان متن، عکس و هیچ چیز دیگری را از سایت های دیگر کپی نکنید. • الگوریتم های گوگل.• سئو داخلی (On-Page SEO).• سئو تکنیکال (Techniacal SEO).• سئو خارجی (Off-Page SEO).• سرچ کنسول (Search Console).• ساخت استراتژی (SEO Strategy). در این صفحه سعی کردم ابتدا یک مسیر مشخص برای یادگیری سئو ترسیم کنم تا به صورت گام به گام آن را دنبال کنید.
هنگامی که کلمات کلیدی خود را اضافه کردید، با رچ راجع به کلمه کلیدی مدنظرتان PAA مربوطه را چک کنید و از این سوال ها در متن خود استفاده کنید. در واقع، مطالعه Backlinko روی 11.8 میلیون نتیجه جستجوی گوگل نشان داد که میانگین تعداد کلمات در صفحه اول نتایج گوگل 1447 کلمه است. معمولاً از یک جدول محتوایی در یک صفحه ویکیپدیا یک مشت ایدههای کلیدواژه و موضوع دریافت میکنید. اگر میخواهید ایدههای کلیدی بیشتری پیدا کنید، روی پیوند داخلی کلیک کنید. گوگل صفحه شما را تا حدی بر اساس کیفیت و ارتباط لینک های خروجی آن صفحه ارزیابی می کند که اگر به آن فکر کنید کاملاْ منطقی به نظر می رسد. صفحاتی که به آنها پیوند میدهید، موضوع صفحه وب شما را منعکس میکنند و صفحاتی که به منابع مفید پیوند میدهند نیز نسبت به صفحاتی که فقط به مطالب خودشان پیوند دارند، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.
اما اگه این علامت نباشه، یعنی هنوز از HTTP استفاده میکنی و نیاز داری که به HTTPS مهاجرت کنی. این کار به افزایش اعتماد کاربرات هم کمک زیادی میکنه، چون HTTPS اطلاعات کاربران رو در برابر هکرها محافظت میکنه. هر دوی این ابزارها بهت اجازه میدن صفحاتت رو برای ایندکس شدن به موتورهای جستجو معرفی کنی، ببینی کاربرا دنبال چی میگردن، خطاهای سایتت رو پیدا کنی و کلی امکانات دیگه. بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغدهنده» امکان معرفی کسبوکار به دیگران را برای شما فراهم میکند. برخلاف تبلیغات که تعداد کلیکها را بهصورت ناگهانی افزایش میدهند، انجام سئو در طولانیمدت اثر خود را در افزایش ورودی و تعداد کلیکهای وبسایت نشان میدهد.
پس تحقیق در مورد رقبا به شما کمک میکند، برنامههای خود را به شکل هدفمندی بهبود ببخشید. اگر محتوا یی دارید که قبلاً از این عبارت در آن استفاده شده است، می توانید لینک خود را ارسال کنید. در غیر این صورت، یک پست جدید بنویسید که موضوع را کاملاً پوشش داده و دادههای قابل تأییدی را ارائه دهد. به نظر شما استفاده از بسترهای اجتماعی قدرتمند، ترافیک و رتبه ی وبسایت شما را افزایش میدهند؟ بله، با قطعیت بله. براساس تحقیقات، مقالاتی با بیش از1500 کلمه، تقریبا دو برابر بیشتر از موارد دیگر خوانده و به اشتراک گذاشته شدهاند.
به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی میتواند به شما در هر مرحله از طراحی کمک کند و فرایند طراحی بنر فروشگاهی را سریعتر، آسانتر و دقیقتر کند. عنوان صفحه سئو، عنوانی است که در نتایج جستجوی گوگل برای کاربران نمایش داده میشود. شما باید اطمینان حاصل کنید که هر عنوان صفحه مقالات سایت شما حاوی حداقل یک کلمه کلیدی است. البته ما به شما پیشنهاد میکنیم که از تعداد بیشتری کلمه کلیدی استفاده نمایید. نکتهای که در این زمینه نباید فراموش کنید این است که گوگل استفادهی بیش از حد کلمات کلیدی را به عنوان اسپم در نظر میگیرد. عنوان صفحه و توضیحات متا به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای صفحات شما را درک کنند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/